Fotografia reklamowa

Fotografia reklamowa to prężnie rozwijająca się dziedzina fotografii, przez niektórych uważana nawet za rodzaj sztuki. Jej celem jest przede wszystkim sprzedaż produktu lub usługi. W zasadzie mogłoby się wydawać, że aby wyczerpać temat fotografii produktowej wystarczy wstawić na stronę przykładowe zdjęcia reprezentujące nasze poprzednie projekty. My jednak, dla bardziej dociekliwych i zainteresowanych tym zagadnieniem, chcielibyśmy przybliżyć fotografię reklamową, uchylić rąbka tajemnicy naszej pracy, tak aby pokazać jak wiele możliwości oferuje nasze studio fotografii reklamowej z Poznania.

Czym tak naprawdę jest fotografia reklamowa?

Fotografia reklamowa to przedstawienie przedmiotu lub usługi przy pomocy zdjęcia w celach marketingowych. Można to zrobić w sposób rzeczywisty i pokazać jak naprawdę wygląda obiekt lub bardziej oryginalny, kreatywny, mający zachęcić potencjalnego odbiorcę do kupna naszego produktu czy usługi. Zdjęcia reklamowe powinny zachwycać i przyciągać wzrok odbiorcy już od “pierwszego spojrzenia”, a tym samym umiejętnie promować produkt oraz wzbudzać zainteresowanie daną usługą. Fotografia produktowa ma ukazywać cechy produktu lub też jego zastosowanie. Ze względu na szybkie tempo naszego życia w dzisiejszych czasach “kupujemy” oczami, a co za tym idzie – nawet najlepszy opis produktu, nie zachęci nas do jego kupna tak dobrze, jak jedno rewelacyjne zdjęcie reklamowe. Dobra fotografia potrafi wyrazić więcej niż 1000 słów!

Kreatywne aranżacje artykułów papierniczych z literą A, okularami i przybornikiem na neutralnym tle

Rodzaje fotografii reklamowej

Generalnie możemy podzielić fotografię reklamową ze względu na sposób ukazania produktu na bezpośrednią i pośrednią. Bezpośrednia fotografia reklamowa już po jednym spojrzeniu na zdjęcie pozwala określić, co jest promowanym przez nas produktem czy usługą. Pośrednia fotografia reklamowa przedstawia produkt wkomponowany w sytuację, krajobraz lub odzwierciedlając tylko efekt jego działania. Przez ukazanie konkretnych scen, emocji może propagować styl życia, kreować czyjś wizerunek lub pokazać filozofię marki. Fotografia reklamowa ma też różne zastosowanie i tu możemy wyróżnić kilka jej typów: fotografia produktowa – tzw. packshoty – zdjęcia wykonane na gładkim tle, w studiu przedstawiające przedmiot i odwzorowujące jego wszystkie właściwości; do tego zalicza się również fotografia modowa, która ukazuje często ubrania bez modeli w formie tzw. “duchów” fotografia wizerunku – polega na współpracy z modelem i przedstawieniu go jak najkorzystniej lub na ukazaniu w formie reportażu działań firmy: w trakcie eventów, konferencji czy codziennej pracy; fotografia kulinarna – trudna dziedzina fotografii reklamowej, mogąca zaliczać się do fotografii produktowej, nie mniej jednak jest bardziej wymagająca, przede wszystkim pod względem technicznym; fotografia wnętrz czy architektury – również niełatwa dziedzina skupiona na przedstawieniu obiektów i brył architektonicznych lub ich wnętrz;

Dlaczego warto skorzystać z usług FocusPhoto?

W naszej działalności najważniejsze są oczekiwania klienta, dlatego zdjęcia reklamowe powstają po rozmowie z klientem, która jest dla nas jednym z najważniejszych etapów realizacji zamówienia. Podczas rozmowy określane są potrzeby klienta oraz jego oczekiwania. Następnie fotograf dba o odpowiednie ustawienie scenografii, światła, tła, aż do naciśnięcia spustu migawki. Cały proces kończy się na niekiedy bardzo czasochłonnej obróbce komputerowej fotografii.

Ze względu na złożoność procesu, wymaga on dużego doświadczenia, które nasza firma zapewnia. Nie ulega wątpliwości, że w dzisiejszych czasach zdjęcia produktowe są niezbędnym elementem prowadzenia działalności handlowej sprzedażowej w Internecie. Dlatego zachęcamy każdego, komu zależy na wypromowaniu swoich produktów i zwiększeniu ich sprzedaży, do skorzystania z naszych usług. Nasze studio przyjmujemy zlecenia na terenie Poznania, ale chętnie podejmiemy współpracę z przedsiębiorcami oraz osobami w innych rejonach Polski

Zestaw profesjonalnych statywów i lamp studyjnych do oświetlenia sesji fotograficznych