Fotografia reklamowa
Fotografia reklamowa to prężnie rozwijająca się dziedzina fotografii, przez niektórych uważana nawet za rodzaj sztuki. Jej celem jest przede wszystkim sprzedaż produktu lub usługi. W zasadzie mogłoby się wydawać, że aby wyczerpać temat fotografii produktowej wystarczy wstawić na stronę przykładowe zdjęcia reprezentujące nasze poprzednie projekty. My jednak, dla bardziej dociekliwych i zainteresowanych tym zagadnieniem, chcielibyśmy przybliżyć fotografię reklamową, uchylić rąbka tajemnicy naszej pracy, tak aby pokazać jak wiele możliwości oferuje nasze studio fotografii reklamowej z Poznania.


Czym tak naprawdę jest fotografia reklamowa?
Zdjęcia reklamowe powinny zachwycać i przyciągać wzrok odbiorcy już od “pierwszego spojrzenia”, a tym samym umiejętnie promować produkt oraz wzbudzać zainteresowanie daną usługą. Fotografia produktowa ma ukazywać cechy produktu lub też jego zastosowanie. Ze względu na szybkie tempo naszego życia w dzisiejszych czasach “kupujemy” oczami, a co za tym idzie - nawet najlepszy opis produktu, nie zachęci nas do jego kupna tak dobrze, jak jedno rewelacyjne zdjęcie reklamowe. Dobra fotografia potrafi wyrazić więcej niż 1000 słów!
Rodzaje fotografii reklamowej
fotografia produktowa - tzw. packshoty - zdjęcia wykonane na gładkim tle, w studiu przedstawiające przedmiot i odwzorowujące jego wszystkie właściwości; do tego zalicza się również fotografia modowa, która ukazuje często ubrania bez modeli w formie tzw. “duchów”
fotografia wizerunku - polega na współpracy z modelem i przedstawieniu go jak najkorzystniej lub na ukazaniu w formie reportażu działań firmy: w trakcie eventów, konferencji czy codziennej pracy;
fotografia kulinarna - trudna dziedzina fotografii reklamowej, mogąca zaliczać się do fotografii produktowej, nie mniej jednak jest bardziej wymagająca, przede wszystkim pod względem technicznym;
fotografia wnętrz czy architektury - również niełatwa dziedzina skupiona na przedstawieniu obiektów i brył architektonicznych lub ich wnętrz;

