Retusz

Prowadząc sklep internetowy na pewno zauważasz, że klient niejednokrotnie ocenia ofertę oraz podejmuje decyzje zakupowe na podstawie obrazu. Atrakcyjne zdjęcia produktowe, działają na wyobraźnię, reklamują asortyment i mają bezpośredni wpływ na wizerunek Twojej marki. Właśnie dlatego warto zadbać o to, aby zdjęcia oferowanych przez Ciebie produktów były wyjątkowe. Retusz fotografii reklamowej ma na celu zwiększenie Twoich konwersji sprzedażowych poprzez jak najlepsze przedstawienie Twojej oferty. W FocusPhoto postaramy się, aby retusz był atrakcyjny i przede wszystkim skuteczny. Doradzimy Ci taki sposób prezentacji produktów, aby jak najbardziej zachęcił do zakupów właśnie w Twoim sklepie.

zdjęcie pracy fotografa produktowego przy retuszu zdjęć

Co w dzisiejszych czasach oznacza retusz ?

Retusz to przede wszystkim usuwanie drobnych niedoskonałości. Nie mniej jednak szereg czynności koniecznych do zakończenia tego procesu profesjonalną, nieskazitelną fotografią, przyczynia się do określania retuszu mianem finezyjnej pracy na detalach. Atrakcyjny retusz wymaga dużych pokładów cierpliwości, dobrego oka oraz zmysłu w estetyki. Poza podstawowymi czynnościami, wymienionymi powyżej, retuszowanie to także wycinanie niepożądanych fragmentów tła, dodawaniu lub usuwaniu cienia czy odbicia, łączenia kilku zdjęć w jedno, poprawy kształtu, usunięcia bądź dodania refleksów.

Stosujemy wyłącznie profesjonalny sprzęt – skalibrowane monitory fotograficzne i tablety graficzne. Wykorzystujemy technologie ColorChecker Passport, dzięki której profilujemy nasze aparaty aby zapewnić maksymalną zgodność kolorów.

Sam proces retuszowania w całości odbywa się w naszym studiu fotografii reklamowej w Poznaniu. Dzięki temu nasi graficy, oprócz zaawansowanego sprzętu i nowoczesnego oprogramowania, mają fizyczny kontakt z produktem, a tym samym mogą jeszcze lepiej oddawać jego realny wygląd. To niezmiernie ważne, ponieważ pozwala wykorzystać wszystkie możliwości, aby uczynić fotografię idealną.

Zaawansowane środowisko pracy do retuszu fotografii z wieloma narzędziami i paletami kolorów

Po co retuszować zdjęcia produktowe?

Packshoty poddane retuszowi przyciągają wzrok, są atrakcyjniejsze wizualnie i wyróżniają się na tle innych zdjęć tego samego przedmiotu niepoddanych obróbce. Retusz w fotografii reklamowej musi bowiem nie tylko podkreślać najważniejsze cechy produktu, tak aby zachęcić klienta do zakupu, ale również sprawiać, aby ten sam przedmiot wyglądał zdecydowanie lepiej niż u konkurencji. Retuszowane zdjęcia produktowe są narzędziem marketingowym, które mają realny wpływ na skuteczność innych działań promocyjnych, jak i wielkość sprzedaży czy częstotliwość zakupów.
W naszej ofercie znajduje się zarówno podstawowy retusz zdjęć jak i ten przeznaczony dla najbardziej wymagających klientów – retusz High- End.
W przypadku obróbki high-end niezmiernie ważne są detale. Ten rodzaj retuszu wykorzystuje się w przypadku wielkoformatowej fotografii reklamowej, zwłaszcza kiedy zdjęcie będzie oglądane w dużej rozdzielczości i z bliska – na plakatach, banerach, billboardach. Jeden retusz typu High -End może trwać nawet kilka godzin.

Retusz nie do Poznania

W naszym studiu w Poznaniu, postprodukcja stanowi nieodłączne element w codziennej pracy z fotografią reklamową. Znając odpowiednie metody retuszu i mając do tego odpowiednie narzędzia, udaje nam się wykonać drobne zmiany w sposób trudny do rozpoznania gołym okiem.
Retuszowanie to jedynie fragment całego procesu, jakim jest dostarczenie naszym klientom w pełni profesjonalnych packshotów. Pierwszy etap to dobranie odpowiedniego sprzętu, ustawienia oświetlenia Następnie przygotowujemy plan i wykonujemy sesje zdjęciowe produktów. Pracujemy z różnymi modyfikatorami światła i wykonujemy serię zdjęć z różnych perspektyw. Po skończonej sesji oddajemy packshoty w ręce grafików, którzy poprzez retusz nadają całej sesji odpowiednią spójność i dodatkowo podkreślają detale produktów.
Najczęściej packshoty wykonujemy na białym tle, natomiast możemy również dostarczyć przedmiot wycięty z tła. W przypadku gdy wykorzystane ma być tylko jedno ujęcie, wybieramy to, które pokazuje najwięcej detali. Jeśli istnieje możliwość wyeksponowania większej ilości packshotów, możemy wykorzystać zdjęcie główne i uzupełnić je dodatkowymi elementami.
przykład retuszu przed i po, zielona butelka naturalnej wody mineralnej na błękitnym gradientowym tle